Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



söndag 15 september 2013

Scrubbis... fungerar...!!


Fick i veckan min "Scrubbis"... har gått och varit lite sugen på den ett tag.. men nu slog jag till efter lite på tryckningar från Petter. Det kommer så många smart idéer som inte fungerar men måste erkänna att denna var faktiskt riktigt bra och rolig...  ;)

2 kommentarer:

  1. Hej Per !
    Jätteroligt att du gillar vår Scrubbis och att den används på en så stor båt.Min fru lyckades hitta din blog igår. Kul
    Använd Scrubbis och man slipper bottenmåla och har samtidigt ett snabbare skrov. Själv har jag gjort det i 5 år utan att bottenmåla någon gång.
    Jag har en Daytripper 8 (Ocke Mannerfelts)
    Ett tips eftersom din köl är djup och det kan vara lite jobbigt att manövrera Scrubbisen långt ner på kölen. Häng på en vikt tex en sten på ca 2kg i en plastpåse så är det mycket lättare.
    Hälsningar
    Svante Bahrton
    Uppfinnare av Scrubbis

    SvaraRadera
  2. Hej Svante, tack för tipset, tänkte nog använde det när jag kör rodret för då vill den gärna lyfta. Gratulerar till bra uppfinning! //Pelle

    SvaraRadera