Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



torsdag 13 maj 2010

Vaknade i Paris somnade på Grinda..

Efter tio år tillsammans har vi gift oss i Svenska kyrkan i Paris. AnnaKarin är nog den enda som står ut mig och hon har till trots stått ut i tio år på dagen vilket är beaktansvärt. Så här är hela lilla familjen samlad. Hur som så landade vi i Stockholm vid 16,30 i går och hämtade taxen Sam och for vidare till Willys för storhandling...osv hem och packa om och ner i båten, losskastning kl. 21.20. Förtöjer lätt utmattadeGrinda 23.45 vilken första tur, men så skönt att komma loss. Idag har vi fiskat, åkt gummibåt och kollat film, alla verkar nöjda och lugnet börjar infinna sig ombord.
Vem hamnade inte i denna lilla styrelse?

Så här blev installationen när den blev helt klar



Trä Jesus har lämnat Josephine, han hade kunnat var kvar hela sommaren.. Här visar jag hur det blev med det nya fanéret som efter mycket "meck" kom på plats. Det finns bara ett problem med att göra en sådan här insats. Man vill göra mer, får nog snart ta och lära mig själv annars blir jag ruinerad..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar