Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



måndag 7 juni 2010

Onboard Computer


Jag har under de senaste åren haft min laptop dockad i båten för att komma åt sjökortsprogram, mail och Internet Nu i samband med att jag införskaffat en AIS transponder så tog jag tjuren vid hornen och införskaffade en fast fläktlös dator som drar extremt lite ström och är utrustad med de portar jag önskar. Den har 2 com porter och 4 USB. Com portarna gör att jag kan installera en skärm i sittbrunnen i framtiden. Detta är en industridator som jag hoppas klarar livet till sjöss, den har i allafall blivit rekommenderad för endamålet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar