Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



söndag 29 augusti 2010

I morgon bär det av..

till Irland, där skall jag ta mig till Royal Cork Yacht Club världens äldsta yacht club. Jag skall mönstra ombord på segelbåten S/Y Ellen en Najad 460 och vi skall segla över Biscayabukten ner till Spanien och La Coruna. En utmaning och en fantastisk dröm att få ge sig i kast med dessa vatten som kan vara otroligt otrevliga. Biscayan är Atlantens bukt mot Europa där havs djup går upp från 1000 meter till 50-100 och ger enorma vågor om vi har otur. Vi är 4 pers som med denna fina båt skall ta henne ner mot varmare bredgrader. Ellen forsätter sen sin resa ner mot Kaniarieöarna och vidare till Väst Indien.. Jag mönstrar av i La Coruna.

Följ gärna vår resa.

http://live.adventuretracking.com/ellen

Happy sailing...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar