Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



söndag 21 oktober 2012

Byggverkstad

Äntligen blev hyllorna färdiga. Akterhytten har fyra stora förvaringsskåp där vi förvarar kläder etc. De har varit stökigt då de inte funnits avgränsningar. Därför har jag låtit en snickare bygga hyllor
i dessa skåp.

Nu skall de bara lackas och slipas så blir det fint. Men det får vänta tills i vår, då vi satsat helgen på att plocka ur upphörden. Seglen sitter fortfarande uppe då det regnat hela helgen så vi får se om vi hinner i veckan, för jag hade nog tänkt lyfta henne nästa vecka. Jag beställt konservering och service på maskin samt byte av termostat. Tycker temperaturen stigit något sista månaderna utan att hon tar vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar