Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



onsdag 28 januari 2015

Våldtagen och lack(ad)...

Fick ett sådant där mail man inte vill ha... "det har varit stölder" på varvet.. så jag åkte ut i helg och kollade... och minsann hade de stulit drevet på vår rib, samt plotter och brutit sönder en del ombord. Hoppas inget hänt på Vixen som ligger på annat varv.
Ribben har jag haft i på vintern senaste tre vintrarna, och det har tydligen varit en smart drag. Tyckte den skulle få vila i vinter vilket var ett dyrt misstag... så arg!
Titta vad fint det blev.. 8 lager lack... 
mums..
Ser redan förtöjningsdrinken vila på den sammetslena ytan.. :)

2 kommentarer:

  1. Hej Per,

    Bordet ser ju ut som nytt igen, roligt arbete att göra.

    Trist med stölderna, blir så j-a trött på pack som inte kan låta saker vara. Vi hade inbrottsförsök i höstas men som tur var lyckades de inte komma in och ta något eller nästa ännu värre förstöra saker. Kämpa på snart är vintern över (tror att ni har mkt mer snö än här i Gbg). Skall ge mig på mina bänkskivor i helgen tänkte se till att laminera ihop dem så man kan börja slipa och spackla.

    //Lasse

    SvaraRadera
  2. Tjena, det blev sjuk bra.. fick nästa lite Nautor känsla... min träjesus gjorde sin praktik på Nautor.. så han vet hur jag vill att det skall kännas. Ribben.. man blir matt. Har haft båten i vattnet under tre vintrar och det har aldrig hänt något..//Pelle ps.. det är bara en motorbåt så det känns inte så farligt bara liter dyrt....

    SvaraRadera