Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



måndag 22 juni 2009

En ny stopmagnet.. då fungerar den gamla :)


Stopmagneten slutade fungera för ett par veckor sedan, jag blev rekommenderad att olja upp axels samt lägga på lite 5-56 på stoppknappen. Men samtidigt vill jag inte bli liggande i hamn och vänta på en ny om den inte skulle fungera. Så jag beställde en ny.. typ bra ha grej. Nu fungerar den gamla magneten alldeles utmärkt.. och jag har en extremt billig pryl i reserv.. hmhm

1 kommentar:

  1. Kan ju inte varit lika "billig" som en viss landströmskabel, eller hur :-)
    //Theo

    SvaraRadera