Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



måndag 30 april 2012

Spareparts@nautors-swan.com

Med tiden går saker sönder så även på en Swan båt. Nautor har en avdelning för aftersale som fungerar mycket bra enl. min mening. Nautor har byggt 2000 båtar och de flesta seglar än. Jag behövde ett nytt lås till huvudtavlan för elcentralen. De svar att vi kan sända ett nytt lås enl. ovan. Har unde de 8 år vi haft Swan båt haft lite beställninger och jag måste säga att det är bra service i Finska Österbotten, gillar formatet på presentantionen av delen. I övrigt ligger vi på Sandhamn och funderar på om vi skall ligga kvar eller gå vidare. Vi var nästan tvugna att gå hit igår då värmare och 5 datorer och 1 tv går dygnets alla timmar. (Vi har ny batteribank på 540 kg)... borde räcka en stund.. Det tar par veckor att komma ur hemmatänket... man är liksom uppkopplad hela tiden så även våra underbara små barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar