Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



lördag 20 december 2014

Julhälsning från Vixen


En liten avstämning innan Jul var på sin plats..
Den nya formsydda tempurmadrassen passade perfekt i ägarhyttten.. längtar till
man får krypa ner på den..
Mysig hytt, stor och ljus..
Så här blev huvudtavlan efter montage av Efoy displayen direkt under
Masterpanelen.

7 kommentarer:

  1. Hej Pelle,

    Snygg täckning, funderar på varför du inte går ner över skorvsidorna de är väl ändå ganska känsliga även om det är vinter o lite sol som bryter ner den mörka färgen? Jag lyckades få in min båt i varmgarage i år igen så mitt behov att bygga ställning har blivit nedprioriterat.

    Jag hade snudd på kunnat fira jul där på land hon ser väldigt ombonad ut. Jag har föreslagit här hemma att vi skulle övernatta i vår båten fast den står på land men det har inte fallit resten av familjen på "läppen" kanske lika bra :-) förresten.

    Snygga installationer som vanligt.

    God Jul//Lasse

    SvaraRadera
  2. Tack, den bli riktigt bra. Luftspalten ger bra ventilation. Jul ombord, gick inte i år heller tyvärr.
    Jah har en snubbe som hjälper mig med installationer, han gör ett bra jobb! Varmgarage..lyx! vad är det för båt?? God Jul/Pelle

    SvaraRadera
  3. IOR 1 ton, har försökt börja skriva blogg men det är svårt att hinna med. Kolla flirtofpaget.blogspot.se så finns det lite bilder mm.

    //Lasse

    SvaraRadera
  4. komplett helt i trä, sk kallbakad i ett träslag som heter Kauri. Byggd på NZ 1981.

    SvaraRadera
  5. Ballt, hur fick du tag i den? vad har den för historia? är den ren inombords?

    SvaraRadera
  6. Hej Pelle,

    Hittade henne på nätet så klart... hon byggdes för Admirals Cup 1981 och seglade där 1981 och 1983. Kolla in rbsailing.blogspot.se så finns det lite mer historia om henne. Vi har byggt en lättvikts cruising inredning, skall uppdatera med lite bilder på min blogg.

    Är på väg på julkalas så God jul från Gbg //Lasse

    SvaraRadera