Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



måndag 19 april 2010

11e båt av 700 i sjön på Svinninge

En rekordtidig sjösättning, den 16 april. Det känns som en del av mig kommit åter och jag är numera helt hel... Efter lite problem att komma igång så gick allt som på räls och turen hem var grymt skön. I vinter har vi renoverat reglaget och bytt kablarna. Detta gjorde att några sladdar i panelen hoppade ur... mao det hände inget då jag skulle starta. Men efter lite ingenjörskonst på hög nivå så lyckades vi lista ut var kablarna skulle sitta. Då gick det bättre..

En ny "Trä Jesus" i aktion, skall bli skoj att se om han lyckas med det han utlovat. Han har i uppdrag att renovera nedgången till nyskick.. samt två träramar till skylights. Fortsättning följer...




1 kommentar: