Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



tisdag 21 oktober 2014

Rustning innan avrustning...


Vixens nya hemmahamn, här ligger hon lugnt och fint "longside" såklart och uppgraderas till en Pellevinbåt... mao det finns en del att jobba på innan jag är nöjd..
Björn.. min personlige systeminstallatör..uppdaterar AIS till transponder från enbart mottagare, installerar ny smart-tv, samt trådlöst nätverk ombord. Utöver det skall jag installera ett sjövattensystem för däckspolning samt byte av riggbelysning... Det är lika bra och byta allt till led direkt. Jag har bytt nästan alla lampor ombord till led och navigationsbelysning var redan led så då får även riggbelysningen bli det...   Nästa vecka kommer Stockholms langett och mallar upp mattor ombord.. det skall ju bli lika mysigt som på Galatea... åtminstone så gott det går..
Härlig bild från förra helgen.. den sittbrunnen kommer skapa mycket glädje...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar