Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



tisdag 7 oktober 2014

X-Yachts 50 inköpt och hemseglad under hösten...


Jag har inte ens hunnit avsluta min sommarskrivning innan jag sitter med ett nytt projekt i hamn. Vi sålde Galatea till Norge under sepetmebr och fick tag på denna pärla från X-Yachts. Kommer skriva mer om detta under hösten och tankar kring byte av av båt och varumärke. Här är en bild från hemseglingen när vi passerar Utklippan på väg norrut.

10 kommentarer:

  1. Grymt Fin X yachts ni har köpt antar att det är en dansk båt

    SvaraRadera
  2. Den är väldigt dansk.. men köpt i Sverige.. spännande med ny projekt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej Danska båtar är fina och vi själva har en Dansk båt vi med med barskåp

      Radera
  3. Barskåp... har inte alla båtar det?

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. En Bianca 520 Som är köpt förra året från Hanse varvet i Greifswald i Tyskland men den är åckso väldigt Dansk

      Radera
  5. Cool, känner inte till båten, du får starta en blogg!

    SvaraRadera
  6. Jag vet ej hur man gör en blogg jag har testat men går ej.men jag har lagt ut många bilder på båten på Facebook

    SvaraRadera
  7. Ok, det är nog inte så svårt om du har google.. som äger blogspot, Vad heter din Fb sida?

    SvaraRadera
  8. Sök bara på Emil Cronmark så kommer min profil upp och det är lätt att se min profil jag har en Skepparmössa på min profilbild

    SvaraRadera