Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



torsdag 1 januari 2015

Äntligen vår....

Nu är vi på rätt sida om strecket.. våren kommer med stormsteg... och med 8 grader
ute så känns det hoppfullt.. vårkänslor nyårsdagen..I like :) Hittade ett par bilder på vixen när hon sjösattes för första gången i Danmark.. hon skall bli lika fin igen.. ge mig lite tid bara.
Leveranskontroll innan sjösättning.. 2008.

Vi kastar loss Malmö 20.00 en fredag och rundar Falsterbo och sträcker ut oss i en sträckbog bort till Sandhamaren.. det blåser och är sjögång under natten... nice

4 kommentarer:

  1. Hej Pelle,

    snygga bilder som vanligt, om man får önska skulle det vara skoj med lite läääängre film klipp. Vixen är som jag sagt tidigare ett mäktigt skepp, hon ser grym ut när hon hänger i kranen. Har aldrig köpt ny båt men det verkar coolt att ha en hall som X yachts leveranshall.

    //Lasse

    SvaraRadera
  2. Tack Lasse, skall kolla om jag har några fler klipp.. bilderna är från förre ägaren när han hämtade den i Danmark.. Nu är det bara utsidan kvar sedan är hon mer eller mindre klar för 2015../Pelle

    SvaraRadera
  3. Jag minns det väl ;)

    MVH förre ägarens son

    SvaraRadera
  4. Jag minns det väl ;)

    MVH förre ägarens son

    SvaraRadera