Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



lördag 17 januari 2015

Vad gör man en lördag i januari...?

Då tar man en tur till Vixen och bara myser.. eller små pysslar med ganska oviktiga saker, hade dock med mig en kasse med en ny kaffepanna, en ny LED light till bommen  samt en pannlampa.. Ja, men det är en del i konceptet att bara åka dit stämma av ladda lite batterier och fundera vad som skall göras.. Hittade två fjärrkontroller till musikanläggningen som borde ha nya batterier, vilka jag köpte på vägen hem.. typ inget viktigt men det kändes bra att ha fixat det där småsakerna man glömmer bort i vår. Har köpt en ny kaffepanna i rostfritt, den var dyr men blev osäker när jag kom ut.. den gamla hade ju några fördelar som den nya inte har.. den har ett värmeavisande handtag samt att den är svart vilket gör att den inte kommer bli så smutsig.. den nya är supersnygg.. men.. Detta får jag klura på! Men detta är dock en del i mitt intresse att skapa något perfekt och då är de små detaljerna kanske inte livs avgörande men sätter pricken över i:et... Annars var allt i ordning och jag nu längtar man till det är varmare och tid att att dra av vintertäcket.. 

1 kommentar:

  1. Snygga Kaffe eller te Bryggare, fina färger en i Silver och en Svart. Kanske dumt att fråga det här men Vilken Dag åker Vixen i Sjön på Tufa Marin / E

    SvaraRadera