Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



tisdag 10 mars 2015

Det går framåt...

Första vändan på BB sidan börjar bli klar, nu en vända med Ultra fin...
Örjan har inte gjort något åt de översta 20 cm det får vi ta separat.. lite högt om man är själv.. BB sidans bog var den som var mest utsatt för sol så akter om vanten var det lättare...
Har gjort en investering som jag hoppas jag kan hantera... får öva på något billigt.. Festool RAP 150 FE, inte helt gratis men denna båt kommer behöva mer aggressiv polering än Galatea som var lackad.. 


2 kommentarer:

  1. Skoj att se att du har bra fart och att det blir fler inlägg, alltid kul att läsa och ta del av era erfarenheter.

    Bra köp av maskin, fick tips från Ingeborgs ägare om en lite maskin för polering av strålkastarglas, har köpt en sådan för polering av svåra ytor där man inte kommer åt med en normal polermaskin skall snart inviga den på familjens andra båt.

    //Lasse

    SvaraRadera
  2. Tack, nu kör vi för fullt... hoppas få hem båten innan påsk..! maskinen var rätt dyr... men hoppas jag kan kära mig att använda den../Pelle

    SvaraRadera