Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



måndag 9 mars 2015

Nu drar det i tarmen...



Denna bild är som jag tolkar det när hon kom ny från varvet i Danmark. Hon har fortfarande dansk gästflagg så det stämmer säkert.. Vi får se hur det ser ut när jag är klar med henne... Ett Ola Hallman uttryck som satt sig i mig från mina besök i Kokkola är "bättre än ny".. vilket innebär att Yxpila Boat Yard lagt sin hand på en Nautor Swan och hon numera är bättre än ny.. skön inställning..
Vi har en hybrid av två olika kabinlösningar. I den förliga gången har det varit tänkt att det skall finna en våningsbinge, denna är ersatt av två stora förvaringshyllor och ett skott mot ägarhytten.  Bra tänkt! Utöver det så har man byggt om duschkabinen till torkskåp på SB aktra. Generellt kan jag tycka att båten har en toalett för mycket. 
Förliga gången.

Lite ritningar gillar jag...

2 kommentarer:

  1. Snygg bild från Skagen? Det ser väldigt cosy ut ombord, coolt med vovvens korg. Ojjj har ni tre toaletter.... vi har bara en på 40 ft.

    //Lasse

    SvaraRadera
  2. Tre toalett.. är en för mycket... men nu är det så.. hade räckt med två..//P

    SvaraRadera