Välkommen till Vixens blogg


Yachting is more than a vacation. When you step onboard, it becomes a lifestyle...

Jag och min familj har bytt båt igen, nu till en X-Yachts 50. Vi är inne på vårt tredje varumärke inom segelbåtar,
vår första båt var en Sweden Yachts 38, därefter seglade vi Nautor's Swan i flera år (43, 46 och 48 fot).
Nu har vi alltså valt att testa X-Yachts. Här skrivs det om vårt intresse för segling och vår båt.

X-Yachts 50 är efterföljaren till Y-Yachts 482 och började byggas 2005 och byggdes fram till 2010.



torsdag 23 oktober 2008

Min egen historia ur ett navalt perspektiv..
















Är sedan barnsben van att ha vatten mellan tårna och har haft min uppväxt i Stockholms Skärgård och med båtåkande runt kusterna. Detta gjorde att jag sökte mig till seglarläger redan i 9 års ålder som fortsatte till Sjövärnskåren och så vidare in i Flottan där jag blev kvar 6 år. För att sedan övergå i reserven och gå tillbaka till att vara utbildare av ungdomar på Sjövärnskåren igen.
Min egen båthistoria var mest motorbåtar under ungdomen men tog till slut mitt förnuft tillfånga och skaffade en segelbåt tillsammans med min bror. Det blev en Sweden Yachts 34 som blev en 38 efter ett par år. Efter detta var det dax för egen segelbåt och det blev en Swan 43 Ron Holland denna var vi jätte nöjda med men kommer man in på Swan båtar så snbllar man snart över deras kanske mest framgångsrika modell. Swan 46 German Frers.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar